Publicistika - výber

Bona séra

on . Posted in Publicistika

Pozorujem už niekoľko rokov, ako nás vždy s príchodom zimy tí istí novinári a tí istí lekári
s dojemnou starostlivosťou informujú o nástrahách nových druhov chrípok. Vtáčej i prasacej a mimochrípkovú sezónu vypĺňajú dramatickými informáciami o chorobe šialených kráv. Z čias vojenskej služby si pamätám, že každému útoku prechádza najprv letecká a delostrelecká príprava.

Až potom vyrazia tanky a pešiaci. Mediálna príprava mi podozrivo pripomína prípravu pred hlavným útokom - očkovaním. Tisíce vystrašených ľudí dáva očkovať seba i svoje deti, veď kto by nechcel byť zdravý. A séra zázračne zaberajú. Na prasaciu ani vtáčiu chrípku, rovnako ani na chorobu šialených kráv zatiaľ, ako sa zdá,  nikto nezomrel. Okrem medializovaných prípadov, z ktorých až zúfalo trčí snaha niektorých lekárov a novinárov. Bohvie, prečo sú takí snaživí... A bohvie prečo lekári odmietajú nechať očkovať seba samých...    

Zaujímavé je, že základnou surovinou jedál podávaných svetovou sieťou KFC sú kurčatá a základnou surovinou jedál podávaných svetovou sieťou Mc Donald sú hovädá. Ešte zaujímavejšie je, že keď pochytí pliaga kurčatá, krátko na to zachváti pliaga hovädá. A naopak. Očakávam, že keď sa masovo rozšíri vegetariánstvo, objavia sa vzápätí choroby šialených mrkiev a možno aj cesnaku.

Najzaujímavejšie však je, že napriek tomu, že ľudstvo kvári množstvo iných chorôb, na ktoré umierajú ľudia preukázateľne viac ako na prasacie či vtáčie chrípky, tieto záhadne pozornosti výrobcov sér unikajú. A tak mi zišlo na um, či choroba šialených kráv a chrípky prasacia i vtáčia vôbec existujú. Najlepšie sa totiž liečia choroby neexistujúce. V týchto prípadoch séra stopercentne zaberajú a o ich úspešnosti sa krásne píše. Také séra, okrem toho, že za ne ľudia cez zdravotnú poisťovňu zaplatia parádne peniaze, majú ďalšiu výhodu. Dlhodobo znižujú schopnosť organizmu vytvárať si vlastnú imunitu, čo má za príčinu, že konzumenti sér sa stávajú budúcimi konzumentmi ďalších liekov, ktoré im obetavý farmaceutický priemysel núka. Samozrejme nie zadarmo.

A tak sa kruh: výrobcovia sér – snaživí lekári – snaživí novinári – vystrašení zákazníci – zdravotná poisťovňa – naše peniaze – vrecká výrobcov sér, uzatvára. Najsmutnejšia je z toho imunita. Je jej stále menej, podobne, ako zdravého rozumu. Som však optimista. Verím, že farmaceutickí výrobcovia nám čoskoro proti strate rozumu ponúknu zaručene účinné sérum. Bona séra.

 

Copyright © 2012 Jozef Banáš   |   Tvorba-webov.sk